Przyjęcie do Szpitala

×

Komunikat o błędzie

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls w _menu_load_objects() (linia 579 z /includes/menu.inc).

Świadczymy usługi zdrowotne:

  • bezpłatnie - osobom zamieszkałym na terenie kraju (osoby ubezpieczone);
  • za odpłatnością (osoby nieubezpieczone) oraz pacjentom zagranicznym, na podstawie odrębnych przepisów

 

Pacjenci zgłaszający się do Szpitala mogą być przyjmowani w  trybie:

  • nagłym (pilnym) - bez skierowania, w przypadkach nagłych, tj.  urazy, zatrucia, wypadki, nagłe zachorowania, stan zagrożenia życia, poród.
  • planowym - ze skierowaniem wystawionym przez lekarza, zgodnie z wcześniejszym wpisem pacjenta na listę oczekujących.
    Rejestr pacjentów zakwalifikowanych do leczenia szpitalnego w terminie planowym dokonywany jest na oddziałach szpitalnych przez wyznaczonych pracowników.
  • nieplanowym ze skierowaniem lub bez skierowania

 

Godziny przyjęć na poszczególne Oddziały

Przyjęcie do szpitala w trybie planowanym odbywa się w godzinach pracy Izby Przyjęć, tj. codziennie, od godz. 8.00 do 15.30 (w tym w soboty, niedziele i święta).

Po tym czasie funkcję Izby Przyjęć przejmuje Szpitalny Oddział Ratunkowy, który czynny jest 24h/dobę/7 dni w tygodniu.

Przyjęcia pacjentów do szpitala w trybie planowym odbywają się w godzinach::

  • Oddział Ginekologiczno - Położniczy od godz. 9.00
  • Oddział Chirurgii Ogólnej i Małoinwazyjnej  od godz. 10.00
  • Oddział Chorób Wewnętrznych  od godz. 11.00
  • Oddział Urazowo - Ortopedyczny od godz. 8.00
  • Oddział Chorób Płuc od godz. 08:00
  • Oddział Neurologiczny od godz. 11:00
  • Pozostałe oddziały od godziny 8.00

Przyjęcia uznane za pilne załatwiane są poza wszelką kolejnością i bez względu na czas zgłoszenia się chorego.

 

Co zabrać ze sobą do szpitala?

Pacjent zgłaszający się do Izby Przyjęć w trybie planowym powinien posiadać:

  • skierowanie do szpitala;
  • dowód osobisty lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem, np. paszport, prawo jazdy,
  • dzieci-książeczkę zdrowia, legitymację szkolną.  

* W przypadku braku potwierdzenia w systemie eWUŚ wymagany jest dokument potwierdzający ubezpieczenie albo oświadczenie pacjenta (druk wydawany jest w szpitalu).

Wskazane jest posiadanie:

  • skierowanie do szpitala;
  • dowód osobisty lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem, np. paszport, prawo jazdy, dzieci-książeczkę zdrowia, legitymację szkolną.
  • dowodu ubezpieczenia;
  • wyników wcześniej wykonanych badań diagnostycznych umożliwiających potwierdzenie wstępnego rozpoznania;
  • kart informacyjnych dotyczących dotychczasowego leczenia, konsultacji specjalistycznych;
  • w przypadku kobiet ciężarnych – dokumentacji z przebiegu ciąży;
  • własnych przyborów toaletowych (pasty i szczoteczki do zębów, maszynki do golenia, grzebienia, kosmetyków), ręczników, pidżamy, szlafroka, obuwia domowego.

Można posiadać własne sztućce i kubek.

 

Dodatkowe informacje

Prosimy nie zabierać ze sobą dużych sum pieniędzy, biżuterii i innych kosztownych przedmiotów. W przypadku posiadania przy sobie rzeczy wartościowych, zachęcamy do  zdeponowania ich w depozycie szpitalnym. Depozyt rzeczy wartościowych jest dokumentowany, a pacjent w dowód potwierdzenia otrzymuje kartę depozytową z opisem zdeponowanych przedmiotów. Zwrot depozytu pacjentowi następuje w chwili wyrażenia takiej woli, najpóźniej w dniu wypisu ze szpitala.

W trakcie pobytu na oddziale (np. przed operacją, porodem lub badaniem) istnieje możliwość złożenia do depozytu oddziałowego przedmiotów użytkowych innych niż rzeczy wartościowe (np.  okulary, soczewki kontaktowe, protezy, telefon komórkowy, itp.). Spis przedmiotów składanych do depozytu bieżącego dokumentowany jest w karcie depozytu bieżącego, której oryginał otrzymuje pacjent.

Szpital nie odpowiada za: odzież, przedmioty wartościowe, pieniądze i dokumenty zatrzymane przez pacjenta.

Przy przyjęciu do szpitala zakładana jest Historia choroby  oraz uzyskiwana jest pisemna zgoda od pacjenta lub osoby wyrażającej zgodę w jego imieniu, na przyjęcie i pobyt w szpitalu, wstępne badania diagnostyczne i działania terapeutyczne.

Pracownik Izby Przyjęć w zależności od stanu zdrowia zgodnie ze skierowaniem zaprowadzi lub zawiezie pacjenta w oddział.

W oddziale pielęgniarka/położna  udzieli pacjentowi wszelkich informacji: zapozna z topografią i regulaminem oddziału oraz z Kartą Praw i Obowiązków Pacjenta.

Lekarz przeprowadzi badanie lekarskie: wywiad i badanie fizykalne, zaproponuje plan opieki.

Z uwagi na Państwa bezpieczeństwo, bezpośrednio po przyjęciu na oddział należy poinformować lekarza o posiadanych przez siebie lekach.

Posiłki dla pacjentów są wydawane i spożywane w salach chorych

Partnerzy